Sylt och saft efterlyses!

Ja, ni som har hört min historia kan ju hoppa över detta.
Igår lördag var jag och handlade på Coop Konsum i Hallsberg, kring halv åtta på kvällen.
Jag handlade inte mycket, hårsnoddar, Fläderblomssaft och Drottningsylt, de skulle jag ha till tipspromenadpriser idag söndag. Sedan köpte jag en förpackning plastspindlar till Halloweendiscot kommande fredag och slutligen en påse med ostbågar eller ostkrokar som Maria Montazami skulle ha sagt.
Stoppade ner allt i en vanlig Konsumplastkasse, ställde i baksätet i bilen och åkte hem till Östansjö. Var hemma runt 20:00, lagom till Körslaget och Eric Saade konserten.
Istället för att bära in kassen i huset med alla grejerna så tog jag bara ostbågarna och plastspindlarna med i huset.
Resten var ju priser och skulle delas ut idag...
Men så idag....när jag hade åkt till Ordenshuset så kom jag ju på priserna, de måste ju vara kvar i bilen...men nej, påsen var inte där. Jag lyfte på filtarna och tittade bakom varje vrå av bilen, ingen konsumpåse.
Trodde då att jag hade tagit in den i huset, så jag åkte hem och kollade.
Vi har ju ganska många påsar som står lite här och där (vi håller på och målar om här och där) men inte ens en skymt av just DEN påsen. Så jag åkte tillbaka till Ordenshuset, kanske hade jag tagit med mig påsen in på morgonen i allafall? Letade på hela övervåningen och i köket, ingen konsumkasse där inte.
Höll jag på att bli tokig? Satt faktiskt en stund i köket och försökte fundera på hur det gick till går kväll.
Fram och tillbaka spolade jag filmen i mitt huvud. Tyvärr infann sig inte slutet på filmen, jo men inte som den borde göra. Att jag hittade kassen. För det gjorde jag inte.
Jag åkte ännu en gång hem och letade, ingen kasse. Jag fick helt enkelt dela ut andra priser som vi hade hemma.
Efter tipspromenaden, när vi kom hem så hjälpte även Erik till att leta, både i bilen och i huset, men ingen kasse.
Frågade dottern i huset, kanske hade hon hittat påsen och sett den jättegoda saften och tagit den? (hoppas, hoppas!) Men, nejdå, den var helt puts väck.
Nu återstår ju bara att tro att jag glömde låsa bilen och att någon har varit framme och tagit just konsumkassen med saften, sylten och hårsnoddarna i.
Eller vad tror ni?
Skriv gärna en kommentar...
För jag blir alldeles snurrig av den här historien.
 
Fortsättning följer...
 
Ha det bra allesammans!

Kommentarer
Postat av: Sylttjuven

Mums! Det var gott! kan man få mera?

2012-10-21 @ 18:27:00

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0