Oboy vilken söndag!

Vilka skottade inte snö idag räcker upp en hand?
Det såg ju så fint ut i gryningen när jag tittade ut på tomten.
Vid frukosten var känslan fortfarande på topp, tills jag öppnade ytterdörren.
Hoppsan Kerstin!
15 centimeter mjuk, tung snö låg på trappan. Jag sopade av trappan på lördag kväll och tyckte inte att det snöade i så stora flingor. Men ack vad jag bedrog mig. Grenarna hängde tunga överallt, jag sopade av trappan och det gick fint, sen tog jag snöskyffeln och skulle ta en snabb sväng mot bilen...
Det tog stop snabbt, tungt och nertrampat gjorde det helt omöjligt att ta en snabb sväng och klockan gick och jag hade 20 meter kvar till bilen...
I våran snötyngda syren så har vi massor av fågelmatare, de behövde fyllas på, men det fick också vänta.
Nej, snöskyffeln fick vänta och jag trampade iväg mot bilen och vet ni vad? Den var täckt med snö den med!
Efter att jag och Erik hade tagit oss in i bilen, fick Erik överta snöskyffeln och bege sig 20 meter bort mot gatan, det fanns en liten...snövall att ta bort...
Jag ställde mig faktiskt vid bilen med snöborsten i handen och funderade på vad jag höll på med...var det värt detta? Att skynda, skynda, bort med snön på bilen och vid gatan, iväg till Ordenshuset, plocka fram grejerna, sopa trappen, skotta snö och sedan upp med alla 12 frågorna?
Jo, tänkte jag, vi har bara ställt in 1 gång hittills och då var det ännu mer snö, jag började borsta.
40 cm nertrampad snö hamnade på marken, sen bar det iväg, 
mot Ordenshuset.
Vad som hände där kan ni se på tidigare inlägg, jag fastnade med bilen och satt fast i 40 minuter...
Men, frågorna kom upp om än lite sent.
Tack till er som hjälpte oss och tack till er tappra som kom och gick.
Det är så trevligt att träffa er 
varje söndag.
Nu blir vädret kallare och snön ska sluta falla...hoppas jag!
(Så här såg gryningen ut hos oss)



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0