Carina - okrönt drottning!


Vilken dag det var i Hallsberg idag!
Carina Galanou Ipsonius och hennes duktiga medarbetare på P4 Radio Örebro var på Stortorget i Hallsberg mellan 12-13 för insamling till kommunkampen för Världens barn.
Barnkör förgyllde stunden med vacker sång.
Vi från Östansjö hade bara haft bössan i en vecka så det hade inte blivit så mycket pengar i den.
Vi kom till torget och tänkte smyga fram för att lämna bössan till Lars-Åke Stenström, men oj vad jag bedrog mig! Det gick inte att smyga här inte!
Trots att jag Jaana, försökte med att jag var både okammad och hade en tupp i halsen...blev jag intervjuad i radion.

Carina är ju så lätt att prata med, så det gick fint. Men hur jag låter är en helt annan sak, jag sjöng inte i allafall! Mina barn är nog tacksamma för det.
Nog pratat om mig.
Det var så många givmilda personer som kom fram och skänkte pengar. Bössan hade dessutom varit i personalrummet på Östansjö skola och på vår tipspromenad i söndags.
Tusen och åter tusen tack till alla som skänkte pengar till Världens barn! 
Ni är bäst!
Tyvärr blandades vår bössa ihop med de andra bössorna så någon exakt summa blev det inte redovisat, men över 3000:- kronor var det.

Vi börjar om direkt med insamlingen och en ny bössa.
Imorgon lördag 30/9 från kl14:00 så finns bössan i Folkets Hus Östansjö.
Det blir vernissage med bla tavlor med Östansjömotiv.
Varmt välkomna till det!

Sen på söndag är det tipspromenad i ordenshuset 9:30-12:00, temat: 1952

Hoppas vi ses!

Duktiga medarbetare från Röda korset och Svenska kyrkan hjälpte till vid Stortorget.
Titta så pigg Carina är! Trots att hon har sänt live från ett lite kylslaget Hallsberg.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0