Seriös sierska sökes

Visst är det svårt att spå väder? Jag skriver spå, för inte kan man väl veta hur vädret blir?
I veckan så tittade jag på vädret flera dagar i förväg och såg att det nästan skulle bli åska och drivis...
nästan i allafall. I fredags skulle det bli 13 grader och regn och åska, hur var vädret? Soligt och hyffsat varmt.
I lördags skulle det bli åska och drivis...hur blev det, solig förmiddag, inget regn, hyffsat varmt.
Jaha, men var var åskan och drivisen då?
I allafall så gav vi våra sommarjobbare ledigt, för det är ju ingen idé att ha en glasskiosk öppen vid en badsjö,
i ett litet pluttesamhälle som Östansjö...om det regnar, åskar och haglar samtidigt!
Men, så blev det alltså inte,
Så därför var inte kiosken öppen i fredags och i lördags.
 
Men de var helt klart värda sin ledighet och vi med!
 
Ser på yr.no och klart.se att det ska bli....regn i morgon måndag och superduper fint resten av veckan...
om prognosen håller.
Den här sommaren verkar också bli så där regnig och trist, som förra sommaren, vi bor i fel land!
 
Nu ska jag ner och kolla badtempen, utan att bada!
 
Ha det bra!

Kommentarer
Postat av: Golden Bolden

Jag såg i min guldfiskskål att det skulle bli blött på måndag till och med måndag, hela året!

2012-07-22 @ 09:14:21
Postat av: DJ

Den gröna vintern är inte att förakta. Man kan ju i alla fall ha tweed...

2012-07-23 @ 00:36:26

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0