Uppmaning till alla föräldrar, även till mig...

Jo, vi har märkt ett speciellt beteende hos dagens ungdomar.
 
Vi har ju hand om en hel del av ungdomarna här i Östansjö och det här upprepar sig år efter år.
 
Vi har ju hand om badplatsen i Östansjö, Bäcksjön.
 
Varje dag så gör vi samma sak.
Vi börjar med att plocka skräp, snygga till i omklädningsrummen, parkeringen, ja allt ska se så
trevligt ut som möjligt.
Men, det är nu det kommer.
Om vi inte kommer och säger till att de ska städa och allt det vanliga, så gör de inte det.
Det är väldigt få av dessa ungdomar som vi har haft genom tiderna, som gör detta automatiskt.
 
Kan ta ett exempel idag. Den stora gröna soptunnan var omkullvält och låg precis vid kiosken.
4 sommarjobbare satt 3-5 meter ifrån den när vi kom på morgonen...det var jag som ställde upp den och körde tillbaka den till sin plats, i ren ilska. Det var inga äckliga sopor som hade ramlat ur, utan den bara var omkull.
 
Vad vill jag då med detta inlägg? Jo, vi föräldrar måste försöka att få våra ungdomar att ta egna initiativ, att våga plocka upp skräp på gatan, att plocka upp hundbajs efter sin egen hund, att våga återvinna sopor m.m.
 
Eller har jag fel?
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0