Lördagskryss med 7-års jubileum!


Alla som känner mig vet att jag inte är så bra på datorer...i allafall så kunde jag inte ladda ner mina filmer från lördagens succé under lördagskrysset, men saffransbullarna som jag hade bakat lyckades jag fixa fram på bild! Alltid något...
I vart fall så var Anna och Carolina fantastiska, de sjöng sååå många olika sånger från alla sina 7 år som duo, det började med Waterloo, sen slank det in melodifestivallåtar så det stod härliga till, sen blev det filmlåtar , Halleluja och Som en bro över mörka vatten och slutade med Thank you for the music.
Synd, väldigt synd bara, att så många Östansjöbor inte kommer! Vi hade lätt fått plats med 30 pärs till! Vad är det som fattas? Arrangemanget har fri entré. Man träffar en massa trevliga personer och man får höra en massa skön musik. Men nej, det ska tydligen vara Elvis Presley som måste vara gästartist, för att fler ska höja på ögonbrynen.
Det är mycket jobb som ligger bakom också, skicka in till NA, till kommunen, låna o hämta o lämna kommunens ljudanläggning, skriva och beställa flygblad och sedan dela ut 430 stycken, sen ska tjejerna träna, vi letar nya gästartister, vi gör iordning Ordenshuset både före och efter och så brukar vi baka något gott till fikat.
MEN, vi är så glada för er alla andra som verkligen KOMMER, ni är bäst! Igår var det fler utanför Östansjö som kom, Åsbro, Kumla och Hallsberg, välkomna tillbaka!

Om två veckor, hoppas vi, så är det dags igen, om vi orkar...

Tills nästa gång vi ses, ha det bra!

J//Öboff



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0