Från GastroNord till Östansjö

Först måste jag börja med att säga förlåt.
Det har blivit en himla massa bilder på bloggen, men det har inte alltid gått att förstå var vi
har varit och tagit bilderna.
I tisdags t.ex. så sågs vi äta ostron och tårta, ja  iallafall Erik och Pia.
Jag är ju oftast den som tar bilderna, sen så gör jag mig inte så bra på bild:)
Vi var på GastroNord på Stocksholmsmässan i Älvsjö.
Det gick så fint att köra till Älvsjö...ända tills jag skulle ta avfarten....
jag hade ju inte direkt tagit reda på vilket nummer det var eller kopplat in
nån hjälp på telefonen...typiskt mig, tror att jag hittar överallt!
Först stod det en skylt med Älvsjö, den skulle vi ju inte ta...
Sen kom en skylt med Stocksholmsmässan 2 kilometer, helt plötsligt så stod vi i kö till Essingeleden!
Jaha, det var bara att ställa sig i kö och vänta...
det tog faktiskt inte så lång tid, svängde av vid Södermalm...
det var ju trevligt att ta en tur där, önska man hade haft tid att stanna bara.
Så när vi äntligen kom fram så var vi jättehungriga!
Vi hade verkligen hamnat på det rätta stället för det!
Vi gick och provåt av allt från tårta, ostron till koncentredad Aloevera från Kreta.
På slutet, efter 3 timmar, så gick vi förbi många av ställena, man var för mätt.
Då gick vi över till porslinsavdelningen.
Vi tittade lite på en kocktävling och pratade med lärare på Alléskolan från Hallsberg, som också ställde ut på mässan.
Vi avslutade med att hälla i oss en massa juice och titta på en rolig bagare som visade hur man skulle knåda en deg...eller var det en katt?
En superdag i allafall.
Vi återkommer nästa år, hungriga!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0