Hulkljudet!

Ni vet, vissa mornar kan börja jobbigt, klockan ringer inte, man vaknar av att nån ringer på mobilen eller att man vaknar för sent. Jobbigt!
Idag vaknade jag av ljudet av att någon kräks på toaletten. Inte heller så mysigt.
På ena örat hör jag hur alla vårfåglar kvittrar till varandra, jag hör att de är många, de är ett mycket trevligt ljud att vakna till. I det andra örat, hulkljudet.
Troligtvis min 20-åring som kräks så att inälvorna nästan åker ut. Fy 17!
Jobbigt för hen och jobbigt för oss. Det är bara för oss att invänta samma otäcka åkomma.
Förra veckan var vi febriga, snoriga och hostiga. Några var rumliga och otrevliga i magen...
Det är inte det mest trevliga sätt att gå ner i vikt på, men det funkar...
Jag funderar på om vi som är här på övervåningen kan stanna här, tills allt är över? Har vi något att äta på? Jag börjar genast att tänka på vad vi har.
Oj oj, en banan och 2 klubbor...räcker det till 4 personer i några dagar?
Hmm, undra om 22-åringen har något på sitt rum?
Varför har man inget hemligt gömsle för såna här tillfällen? Sen är det ju påskveckan, har kanske påskharen varit här uppe och lagt några goda ägg?
Isåfall vill jag ha massor av frukt och grönsaker i mina och nybakat bröd med smält smör på! Mums!
Å så var det hundarna...de är här uppe hos oss.
Undra om man orkar hålla andan hela vägen ner och hoppa i skorna, slita med sig jackan, ta kopplen, låsa upp dörren och komma ut i friska luften, allt på ett enda andetag...
Jag menar, djuphavsdykare fixar ju att hålla andan i många långa minuter. Tyvärr måste man nog träna långt i förväg för att prova på. Att dessutom springa ner för en trappa hållandes andan...
Får nog göra ett försök snart.
Önska mig lycka till!!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0